Mazda CX-5 2021: pris, foton, specifikationer

Den andra generationen av den nya Mazda CX-5 2021  crossover  utvecklades vid Los Angeles Auto Show i mitten av november   . Jämfört med den nyutvecklade modellen från den första generationen, som också introducerades på marknaden för två år sedan, har nyheten fått ett antal nya stylings och stora interiörförbättringar. Den nya  Mazda 6 2021  och den nya Mazda SH-4. Försäljningen av SUV: er börjar i februari 2020 på den inhemska japanska fordonsmarknaden.

I Europa, inklusive Ryssland, kommer den uppdaterade övergången att visas lite senare, ungefär mitten av året. Observera att modellen är global. Därför erbjuds det oberoende av marknaden med samma externa design och ett liknande val av kraftdelar. I detta test kommer vi att titta på den  nya Mazda СХ-5 2021  i alla detaljer – vi kommer att presentera foton, specifikationer, priser och funktioner, instrument.

Det yttre och det inre av 2021 Mazda CX-5

Förändringar av det yttre utseendet på filtret har lett till små ändringar i de övergripande dimensionerna. Kroppslängd och höjd tillsattes med 5 respektive 20 mm. På grund av ändringarna är dimensionerna 4545 x 1840 x 1690 mm. Axelavståndet är 2700 mm som tidigare och markfrigången är fortfarande 210 mm.


Den nya Mazda CX-5 2021-  kroppen har inte bara ett ljust ljud utan också mycket styvhet. Det första, redan imponerande torsionsindexet på 27 000 Nm / h ökade med 15,5%. Detta uppnåddes bland annat genom den stora andelen höghållfasta stål som användes i samma centrala fält.

✓ Du kan också kontrollera:


Efter lanseringen 2011 är den  nya Mazda CX-5 2021  nummer ett i märkets bilrad och står nu för nästan 25% av all försäljning i företaget. Naturligtvis är alla uppdateringar från hennes avkommor väldigt japanska och mestadels utåtstående. Pågående modernisering har genomförts i detta avseende, även om innovationen inte har visat sig vara så liten.

Crossoverens designerbåge försökte lägga till mer uttryck genom att ändra designen på det falska kylargaller och strålkastare. Den främre optiken blev smalare och gallret förvandlade de horisontella ränderna till ett finmaskigt galler. Stötfångaren är helt ombyggd – en ny installation med olika luftintag och dimma-sektioner har föreslagits. Huven har behållit sin aggressiva terräng, som skapas genom att slå revben som faller in i mätarens hörn.

Bakom det gav utvecklarna strålkastarna en annan form och placerade dem i eleganta LED-element. Stopparen fick inte heller bortse från en annan arkitektonisk diffusor och modifierade dimljus. Avgasrörens runda munstycken, som var åtskilda på båda sidor, förblev desamma. Bakluckan var nästan intakt, hade en regelbunden rektangulär form och var täckt med en ganska bred spoiler.

Profil Den  nya Mazda CX-5 2021 förför med dynamiska proportioner som har reviderats mot större sportighet och kraftfulla sensationer. För detta togs de främre pelarna bort, vilket knappt märktes för 35 mm sedan. Samtidigt stöds takets eleganta kupol, väl utformade foder, uppblåsbara sidor med eleganta vyshtampovki på sidodörrarna i föregångars stil.


Frontpanelen hittade en helt ny konfiguration i den banbrytande japanska kabinen. Multimediesystemets display är nu överst, inte i mitten av konsolen. Rollen för det viktigaste infotainmentsystemet övertas av det avancerade MZD Connect-systemet med en 7-tums pekskärm, smarttelefonintegration, handsfree-funktion, navigering, tillgång till sociala nätverk och datalagring i molnet. Fans för den nya versionen av den  nya Mazda CX5 2021-panelen  har justerats och fått olika konturer och vackra ramar. Jag måste säga att de i denna form verkar mycket mer intressanta än före reformen.

SUV-förarsätet har förändrats avsevärt med ett förbättrat instrumentkluster och en moderniserad ratt. Ett av de tre cirkulära “enhets” -områdena är reserverat för den 4,6-tums färgskärmen på routningsdatorn som visar faktiska data. Mindre förändringar påverkade tunneln mellan passagerarna, som breddades och förstorades något för att göra det lättare att använda kontrollerna. Som ett resultat var växelspaken 60 mm högre och den mekaniska 40 mm.

Mazda CX-5 Interiördesign 2021

Kvaliteten och strukturen hos innovativa material för inredning uppfyller de högsta kraven. Beroende på utrustning kan locket tillverkas av tyg eller läder (vitt och svart läder används). Den främre sätesprofilen, som är fäst bak, minimerar trötthet vid långa resor. Den bakre sängen på den nya  Mazda СХ-5 2021  har blivit ännu mer bekväm tack vare tiltstegsfunktionen i två steg. Den tvärgående stammen har förändrats något från generation till generation och ökar nu volymen, som nu kan rymma 505 liter (inklusive en behållare under golvet).

Elektroniska system tillgängliga efter ombyggnad av  nya Mazda CX-5 2021  inkluderar assistanssystemet G-Vectoring Control, projektionsskärm, elektrisk baklucka och en rad i-Activsense (farthållare) säkerhetssystem.

Specifikationer Nya Mazda CX-5 2021 andra generationen

Den tekniska delen av SUV påverkades inte så mycket. Motorsortimentet inkluderar även Skyactiv-G 2.0- och 2.5-bensinmotorer och Skyactiv-D 2.2-dieselmotorerna. Du arbetar med “mekanik” i 6 steg eller “automatiskt”. Framaxelns drivning. Ett alternativ är i-Activ AWD fyrhjulsdrift, som omfördelar en del av dragkraften under en skridsko.

Chassin för den nya generationen  Mazda CX-5 2021  är byggd enligt det vanliga schemat: de främre och bakre McPherson-multispakarna. Ingenjörer gjorde mindre konstruktionsförändringar och installerade en större diameter framför racket och tysta hydrauliska block. Detta bör minska kroppsstrukturen och bidra till att minska vibrationer som överförs till kabinen vid kurvan.

Dess bidrag till innovation har fått tack vare styr- och bromssystemen. Styrmekanismen, utrustad med en elektrisk booster, är nu styvare och bromsmekanismerna (alla fyra skivorna) håller bilen på plats, även när bromspedalen släpps.

Mazda CX-5 2021 paket och priser

Ryska priser och fullsatser från den nya generationen  Mazda CX-5 2021  närmar sig premiären.

Nya Mazda CX-5 Photo 2021

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 röst, im mittleren: 5 från 5)