Mazda 6 2021: pris, foton, specifikationer

Det har gått drygt ett år sedan den senaste uppdateringen av den  nya Mazda 6 2021  Sedan, och den japanska modellen har nyanpassats igen som den tredje av den nuvarande generationen. Poängen med presentationen av nyheten var bilutställningen i Los Angeles, som sammanfattade resultaten förra året. Den nya  2021 Mazda 6  , som är omdesignad, har fått en anständig del av uppdateringarna som utvecklarna förväntas maximera modellen i premiumsegmentet.

Ledningen ser möjligheter att förbättra försäljningen för det fyrdörriga flaggskeppet, som nyligen har tappat mark på många marknader. Om det här testet pratar vi bara om planerna från japanska ingenjörer och designers att klättra i premiumklass D. Låt oss ta en titt på uppdateringen av den nya  Mazda 6  år 2021 från olika perspektiv, där foton, partier och priser och de tekniska egenskaperna hos nyheten kommer att hjälpa oss.

Nya Mazda 6 2021

Med tanke på försäljningsdynamiken för den nya  Mazda 6 2021,  förvånar du dig inte av den hast som bilen har designats om med. Till exempel i Europa har en negativ trend observerats under flera år och fortsätter till 2020. I länderna i den gamla världen såldes till exempel cirka 18 500 enheter av den nya Mazda 6 2021 under de tre första kvartalen i år   . Under samma period förra året levererades 24 000 bilar till köpare.


✓ Du kan också kontrollera:

En liknande trend kan ses i USA: 35 862 dörrar såldes under de första nio månaderna 2020, jämfört med bara 27 850 (-22%) under samma period 2020. Bilden är inte så trevlig, speciellt i kombination med siffror av samma Toyota Camry och Honda Accord, som säljs i USA ungefär tio gånger mer än “Six”. Volkswagen Passat har regerat högst i Europa och producerat inte mindre än 200 000 enheter under de senaste två åren. Som sagt tvingar situationen ledarna för den nya Mazda att agera, särskilt eftersom förändringen av den nya Mazda CX-9, som främst krävs i USA i högkvalitativa trimnivåer, antyder en utvecklingsriktning.


Små förändringar i kroppsstrukturen

Innan nya flaggskepps sedan har monterats på nytt har den  nya Mazda 6 2021 undersökt  att de flesta fyrdörrsköpare i allmänhet är nöjda med utsidan. Denna bedömning tillät endast konstruktörer att göra tillfälliga justeringar på utsidan utan att ändra kroppens grundform. Uppdateringar av fordonets karosseri krävs dock inte.

På framsidan fångar en större, mer uttrycksfull kylargaller omedelbart ögat med en annan kylargaller och kromram, med sidobjälkar som passerar under strålkastarna. Den senare smalade ögonen lite och fick en något annorlunda konfiguration av belysningstekniken, som i ett block kombinerade inte bara det nära och långa ljuset, utan också dimljuset. Lämna inte den främre stötfångaren obevakad – sidoinspänningarna har hittat en annan form, och den centrala utskärningen av luftinloppet har minskat.

Bakre innovationer inkluderar nyutformade sidoljus, kompletterade med en krom tvärbalk med spetsiga kanter genomträngande ljusblocken. Konstruktionen på den bakre stötfångaren, som är utrustad med två runda avgasrör, har praktiskt tagits hållits. Emellertid uppdaterades intervallet på 17- och 19-tumsskivor, liksom den yttre färgpaletten, som inkluderade en nyans av Soul Red crystal.


Ny interiör med förbättrad ljudisolering

Eftersom Mazda 6 2021- ingenjörerna   fokuserade på interiören, fanns det mycket mer innovation än exteriören. Vissa viktiga förbättringar är synligt osynliga och kommer att diskuteras senare. I början kommer vi att visa en synlig förändring. Och de berörde nästan varje detalj i interiören.

Till exempel, efter att ha gått på rattet, har föraren möjlighet att utvärdera den kortfattade och trevliga kalendern för den nya instrumentbrädan, där arkaiska “dopp” har förlorats. I avancerade versioner ersätts standard “bezel” av en 7-tums digital skärm med handmålade urtavlor.

Zu den weiteren Innovationen, die den Aufenthalt im Auto noch kosmabler machen, zählen der auf 8 Zoll förstärka Bildschirm des Haupt-Multimedia-Systems (ebenfalls verbetererte Bildqualität), neue breite Sitze mit optimiertem Profil and Antivibrationssystem sowie eine Projektemionswand und Antivibrationssystem der Windschutzscheibe und nicht auf einem speziellen Bildschirm angezeigt wird), einer modifizierten Klimaanlage, einem anderen Lenkrad. Zu the verfügbaren Optionen des Modells gehörten eine rounde Camera, one beheiztes Rückensofa and eine adaptive Geschwindigkeitsregelung with Stop & Go-Funktion.

Låt oss säga några ord separat om den avancerade signaturinställningen som erbjuder det bästa premiumavtalet. Denna version övertygar med en elegant finish i brunt nappaskinn och mocka samt dekorativa askainsatser. Framstolarna är utrustade med en elmotor, värme och ventilation.

Tja, vi avslutar konversationen på insidan av det som nämndes i början. Biltillverkaren lyssnade på missnöjda förare som uttryckte oro över ljudisoleringens kvalitet. För att minska mängden brus som når inre utifrån har metalltjockleken på bakhjulbågarna ökats och ytterligare ljudabsorberande material har lagts till.

Specifikationer Nya Mazda 6 2021 i årets kropp

Huvudresultatet av omarbetningen i den tekniska delen var införandet av den nya Skyactiv-G 2.5T gasturbin, som tidigare var registrerad under huven på CX-9 crossover, i motorbalansen i den  nya 2021 Mazda 6  . Den maximala motoreffekten när du arbetar med den 95: e bensinmotorn når 254 hk. och 420 Nm. De “fyra” blåsta företagen är en 6-växlad automatisk växellåda.

En annan motor moderniserades, som de nya “sex” ärvde från förreformationsmaskinen. Atmosfär Skyactiv-G 2.5 lärde sig att stänga av hälften av cylindrarna i hastighetsområdet 40-80 km / h. Prestandaparametrarna förblev desamma – 192 hk. och 256 Nm. Skyactiv-G 2.5-motorn är ansluten till en mekanisk eller automatisk motor.

Förutom de motorer som anges ovan har den  nya Mazda 6 2021  tre andra enheter i sitt arsenal, beroende på marknaden:

  • Skyactiv-G 2,0 165 hk, 210 Nm;
  • Skyactiv-D 2,2 150 hk 380 Nm;
  • Skyactiv-D 2,2 175 hk 420 Nm.

Under moderniseringen fick den japanska sedanens chassi olika parametrar. Den övergripande geometri, bakre bakarmar och fjädrarnas styvhet med stötdämpare har ändrats. Styrväxeln är nu ansluten till underramen. Huruvida loppet kommer att förändras beroende på bilens beteende på vägen kommer att bli tydligt efter produktionsbilarnas första provkörningar.

Bilder på nya Mazda 6 2021

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 röst, im mittleren: 5 från 5)