Lexus LS 2021: specifikationer, pris, släppdatum

Den  Lexus LS 2021 Limousine  av  femte generationen  , som i 2017 såg dagens ljus, bör vända den framväxande negativa trenden i försäljningsmodell. Uppgiften slutfördes dock inte, och till och med tvärtom fortsatte efterfrågan på flaggskeppet Lexus med lanseringen av den nya versionen att minska. Som ett resultat hittades endast 5,5 tusen representativa fyrdörrars bilar för köpare på den största amerikanska bilmarknaden 2019, medan amerikaner i början (2000-talet) köpte upp till 20-30 tusen exemplar av en sedan årligen. För att på något sätt korrigera situationen redesignade japanerna, men presenterade en ny modell, inte som vanligt i Amerika utan hemma.

Huvudfokus under uppgraderingen var att förbättra komfort och instrumentering. Kroppsdesignen gick inte heller obemärkt.

Designinnovation

Det skedde inga stora förändringar i utseendet. Det första som sticker ut är de korrigerade strålkastarna, som har tappat invecklade sicksackar och fått en enklare och mer lakonisk form. En annan innovation är den reviderade designen på kylargrillen – från och med nu är den målad i mörk metallic. Tja, kromremsorna på stötfångarens sidor blev längre och lindade runt sidoytorna.



Nästan den enda innovationen var att ersätta lampornas krombeläggning med pianosvart dekor, vilket verkar vara bättre i harmoni med utseendet. F Sport-versionen kännetecknas av en speciell design – den har förstorade sidoluftintag i stötfångaren, ett specifikt mönster av ett falskt radiatornätverk och exklusiva 20-tums hjul. Hybrid Lexus LS 500h, å andra sidan, är nu lätt att känna igen av de ytterligare delarna av kanalerna på de främre vingarna.

Förutom formuläret justerades “fyllningen” av strålkastarna. I synnerhet introducerades BladeScan AHS högteknologiska styrenhetsmodul. Roterande speglar och alternerande dioder skapar en flexibel ljusstråle. Den belyser mer effektivt delar av vägen som normalt är svåra att se (axlar och områden nära övergångsställen), men gör inte förare av mötande bilar blinda.

Som en bonus fick det uppdaterade modellåret Lexus LS 2021 en grå version av färgen Gin-Egg Luster. Den här färgen är intressant för sin icke-standardiserade spegelstruktur med starka ljus och ett speciellt skuggspel. Beläggningen appliceras på ett speciellt sätt.

✓ Du kan också kontrollera:

Inredning och inredning

Interiören i flaggskeppet Lexus sedan har inte förändrats så mycket, men vissa förbättringar är synliga för blotta ögat. Först och främst handlar det om att visa ett heltidsmediecenter. Om den integrerades i fronten på framsidan, står den nu isär, vilket gör det bekvämare att använda. Pekskärmen är 12,3 tum och funktionaliteten i systemet inkluderar stöd för SmartDeviceLink, Apple CarPlay och Android Auto.

Vissa metamorfoser inträffade i interiören. Svarta accenter dominerar nu ratten och mittkonsolen, och stolarnas sömmar är mindre framträdande. En ny version av Nishijin & Haku-klädseln med japanska dekorationer har lagts till för att skapa en avslappnad atmosfär. Redan under omformuleringen förvärvade Lexus LS en förstorad digital spegel med en bättre bild, bekväma säten med ett nytt uretanfyllmedel och ett nykonfigurerat aktivt brusreduceringssystem. Nivån på stötar och vibrationer som överförs till interiören reduceras genom att kalibrera den adaptiva upphängningen annorlunda och byta ut motorfästena.

De aktiva säkerhetssystemen har reformerats på allvar. Istället för Lexus Safety System + -komplex kommer ett antal teammedarbetare med inslag av artificiell intelligens att installeras. Den kombinerar två assistentblock. Den första – Advanced Drive – ansvarar för att stanna i en körfält, hålla avstånd till närliggande fordon, byta körfält och förbikörning på motorvägar. Den andra – Advanced Park – hjälper till med att parkera bilen, oberoende styrning av ratten, acceleration / bromsning och växling, samt visning av bilder från allroundkameror. I framtiden kommer Lexus Teammates funktionalitet att utökas genom fjärrprogramuppdateringar. Komplexet visas på hemmabanorna utanför Japan först efter inkörningen.

Tekniska data Lexus LS 2021

Listan över sedanmodifieringar förblir densamma. Det innehåller:

  • Diesel Lexus LS 350 med en V6 3.5-motor (315 hk, 380 Nm);
  • Bensin Lexus LS 500 med en V6 3,4 biturboenhet (421 hk, 600 Nm);
  • Hybrid Lexus LS 500h med en tandem av en aspirerad V6 3.5 och en elmotor (total effekt på 359 hk)

De två första versionerna är utrustade med en 10-växlad automatisk växellåda, LS 500h-varianten är utrustad med en flerstegs hybridväxellåda. Endast Diesel LS 350 har exklusiv bakhjulsdrift, medan “femhundradelarna” erbjuds med fyrhjulsdrift.

De tekniska innovationerna inkluderar ett reviderat överföringsstyrningsprogram (växlar växlas mindre ofta på grund av utvidgningen av arbetsområdet med en hastighet) och en optimerad algoritm för hybridsystemets funktion (maximal motorhastighet har minskats och batteristödet när acceleration har ökats). Det adaptiva chassit fick olika inställningar och nya stabilisatorer som förbättrade den akustiska bakgrunden i hytten.

Foto Lexus LS 2021

Den  Lexus LS 2021 Limousine  av  femte generationen  , som i 2017 såg dagens ljus, bör vända den framväxande negativa trenden i försäljningsmodell. Uppgiften slutfördes dock inte, och till och med tvärtom fortsatte efterfrågan på flaggskeppet Lexus med lanseringen av den nya versionen att minska. Som ett resultat hittades endast 5,5 tusen representativa fyrdörrars bilar för köpare på den största amerikanska bilmarknaden 2019, medan amerikaner i början (2000-talet) köpte upp till 20-30 tusen exemplar av en sedan årligen. För att på något sätt korrigera situationen redesignade japanerna, men presenterade en ny modell, inte som vanligt i Amerika utan hemma.

Huvudfokus under uppgraderingen var att förbättra komfort och instrumentering. Kroppsdesignen gick inte heller obemärkt.

Designinnovation

Det skedde inga stora förändringar i utseendet. Det första som sticker ut är de korrigerade strålkastarna, som har tappat invecklade sicksackar och fått en enklare och mer lakonisk form. En annan innovation är den reviderade designen på kylargrillen – från och med nu är den målad i mörk metallic. Tja, kromremsorna på stötfångarens sidor blev längre och lindade runt sidoytorna.

Nästan den enda innovationen var att ersätta lampornas krombeläggning med pianosvart dekor, vilket verkar vara bättre i harmoni med utseendet. F Sport-versionen kännetecknas av en speciell design – den har förstorade sidoluftintag i stötfångaren, ett specifikt mönster av ett falskt radiatornätverk och exklusiva 20-tums hjul. Hybrid Lexus LS 500h, å andra sidan, är nu lätt att känna igen av de ytterligare delarna av kanalerna på de främre vingarna.

Förutom formuläret justerades “fyllningen” av strålkastarna. I synnerhet introducerades BladeScan AHS högteknologiska styrenhetsmodul. Roterande speglar och alternerande dioder skapar en flexibel ljusstråle. Den belyser mer effektivt delar av vägen som normalt är svåra att se (axlar och områden nära övergångsställen), men gör inte förare av mötande bilar blinda.

Som en bonus fick det uppdaterade modellåret Lexus LS 2021 en grå version av färgen Gin-Egg Luster. Den här färgen är intressant för sin icke-standardiserade spegelstruktur med starka ljus och ett speciellt skuggspel. Beläggningen appliceras på ett speciellt sätt.

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 röst, im mittleren: 5 från 5)