Honda Civic Type R 2021: pris, tekniska data, foton

Den nya Honda Civic Type R 2021 Hatch “Charged” har återfångat titeln på den snabbaste modellen med framhjulsdrift på Nürburgring. 2020-bilen passerade “Nordschleife” på 7 minuter 43,8 sekunder, mer än tre sekunder bättre än den tidigare rekordhållaren Volkswagen Golf GTI Clubsport S och sju sekunder bättre än den föregående generationen av hetluckan. Rekord sekunder släpptes den 3 april, nästan en månad efter modellens officiella debut, på Genève Motor Show 2021.

Produktionen av den nya Civic Type R 2021 kommer att installeras på anläggningen i den brittiska staden Swindon. De civila versionerna av den 10: e generationen av den nya Honda Civic har redan rullat av monteringslinjen. Intressant nog är den brittiska tillverkningsanläggningen den enda där fem-dörrars samhällsbyggare monteras.

Den “heta” modifieringen av den nya Honda sedan kommer att träffa marknaden nästa juli. Modellen erbjuds på den tyska marknaden till ett pris av 38 500 euro. Den japanska tillverkaren planerar att leverera bilar till många länder, inklusive USA. Den här översynen visar bilder, utrustning, priser och funktioner på den “femte” nya Honda Civic Type R 2020 – en av de mest anmärkningsvärda nya produkterna från nyare tid.


Strålande design :

Den nya femdörrars Civic har kanske det mest livliga och karismatiska utseendet för alla representanter för den nya Honda-linjen. Och här är det som en “het” version och en klassisk sedan. Men typ R orsakar naturligtvis ett något starkare känslomässigt uppsving på grund av dess extremt mättade aerodynamiska “fjäderdräkt”. På framsidan av bilen finns en kraftfull stötfångare med stora luftintagssektioner och en kolfiberdelare, såväl som “rovdjur” -strålkastare med LED-optik.


✓ Du kan också kontrollera:

Foto av den nya 2021 Honda Civic Type R :

Sidovyn visar en aggressiv profil med en karakteristisk konturerad takkupol och en utvecklad bakre ände. Belastningen och idrottsspänningen betonas av en fönsterbräda, en djup glasskärm och ett svartvänt centralt stöd, kilformad vyshtampovkami i den nedre delen av dörren, rapskydd på de främre fendrarna. Naturligtvis är hjulen anpassade till bilden.

För den nya Honda Civic Type R 2021 fanns 20-tums lätta legeringar med 245/30 ZR20 Continental ContiSportContact 6 lågprofildäck. Brembo bromsok är tydligt synliga genom skivornas tunna ekrar.

Lätt bakre design :

Maten med het kläckning är bokstavligen underbar med sin pittoreska och lite futuristiska design. Förutom lyktornas glödande boomerangs, gläder två chic spoilers och tre runda avgasrör mitt i diffusorn ögonen.


Typ R 2021 vardagsrum :

Interiören i den nya Honda Civic Type R innehåller på många sätt inredningen i den vanliga versionen av luckan, men det finns naturligtvis en specifik design. Det första jag vill nämna är den utbredda användningen av röda nyanser. Motsvarande accenter finns på frontpanelen, dörrkorten, instrumentpanelen och centrumtunneln.

Inte berövas insatser och röda fåtöljer i form av monolitiska väskor med integrerade nackstöd och den obligatoriska symboliken av R-typen. Växelspaken är krökt med en elegant rund knapp. Alcantara (säten och dörrpaneler), nappaläder (tak) och kolinsatser används i interiören.

Hot Hatch interiör Honda Civic Type R 2021

Den nya Honda Civic-instrumenteringen i version R 2021- versionen är ganska omfattande – det finns en virtuell instrumentbräda med en 7-tums skärm, ett modernt multimediakomplex New Honda Connect 2 med en 7-tums pekskärm (Apple CarPlay, Android Auto , Navigering). 12 högtalare). Det finns också nödvändiga elektroniska assistenter, inklusive intelligent farthållare, varning mot kollision, spårning av spår, övervakning av blindfel, erkännande av trafikskyltar och trafikstyrning. Alla dessa system är en del av det nya Honda Sensing Complex.

Tekniska data för det nya Honda Civic Type R 2021 året

Limousinkroppen, som “laddades” under moderniseringen, tappade 16 kg i vikt, vilket beror på en ökad andel aluminiumdelar. Samtidigt är stålramen lite styvare – vridstyrkan har ökat med 38%, armbågen med 45%.

Samma motor är gömd under motorhuven – 2,0-liters VTEC turbomotor. Ingenjörerna ändrade sina parametrar, vilket ökade den maximala effekten från 310 till 320 hk. (nådde 6500 rpm) och vridmomentet förblev på samma nivå – 400 Nm (2500-4500 rpm). Motorn samarbetar med en icke-alternativ 6-växlad “mekanism”, vilket ger peregazovku ett lägre växelläge. Accelerationen till “hundratals” bil tar cirka 5,7 sekunder och toppfarten är 270 km / h.

Chassit för den nya Honda Civic Type R 2021 har modifierats. Fronten var den korrigerade geometri, och bakom det dök upp starkare spakar (själva kretsen förblev multilänk). Anpassningsbara stötdämpare används som standard, den främre axeln är utrustad med en självlåsande differential. Påverkan på inställningarna för stötdämparna, motorn och rodret kan uppnås med en brytare vid passagerartunneln. Den har tre positioner – komfort, sport och + R.

Det “femte” typ R-bromssystemet kommer från föregångaren. Mekanismerna för de fyra främre Brembo-kolvarna är utrustade med 350-mm skivor, den bakre – 305 millimeter.

Foto av den nya Honda Civic Type R 2021

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 röst, im mittleren: 5 från 5)