BMW iX5 2021: tekniska data, pris, släppdatum

Den nya iNext SUVen aka BMW iX5 2021 testas och vi har några exklusiva bilder. Efter mycket spekulation på internet kommer den kommande modellen troligen att ha iX5-typskylten.

Dessutom kommer den att vara helt elektrisk. Den nya elektriska SUV: n spionerade nära polcirkeln och är starkt kamouflerad. Vid första anblicken ser vi dock många likheter med basmodellen X5.

BMW iX5 2021 är dimensionellt identisk med Base X5

Den yttre designen på den senaste BMW iX5 2021 kommer att vara väsentligt annorlunda än dagens SUV: er. Som nämnts tidigare fångas testmuljen vid polcirkeln och hela kroppen på iX5 är kraftigt kamouflerad. När det gäller dimensioner är den elektriska SUV: n nära bas X5.


Den största skillnaden är dock att iX5 ligger till grund för företagets senaste flexibla arkitektur, som kommer att användas för alla elektriska och ICE-fordon framöver. Vid första anblicken har BMW iX5 ett par smala strålkastare och ett falskt njurrist. Dessutom kommer det sannolikt att använda samma njurstil och bakre designspråk som konceptmodellen. Dessutom visar sidoprofilen eleganta aluminiumhjul.

Första intryck inuti

Enligt officiell information kommer hytten på den kommande BMW iX5 2021 att vara en av de bästa. Dessutom kan vi förvänta oss en exklusiv stuga med många tekniker. Från de senaste spionfotona visas två enorma böjda skärmar på instrumentpanelen som är mycket anpassningsbara.


✓ Du kan också kontrollera:


Dessutom är komforten högre än med den grundläggande X5. Liksom basmodellen kommer den nya el-SUVen också att ha två rader med sittplatser och tillräckligt med plats för fem passagerare. Den unika polygonala tvåraksratten med platta övre och nedre delar för mjukare övergångar mellan automatiserad och normal körning är standard.

BMW iX5 2021 drivlinor

Den helt nya medlemmen BMW iX5 2021 är en elektrisk SUV som kommer att fungera bra. Enligt tillverkaren kommer iX5 att använda samma drivlinjeteknologi som de kommande i4 och iX3-modellerna. Elmotorn är monterad på baksidan medan batteriet uppenbarligen placeras under golvet i BMW: s flexibla arkitektur.

BMW lovar också ett imponerande intervall på cirka 600 km. Dessutom är acceleration nästa stora sak, och tillverkaren uppskattade att den skulle gå från 100 km / h till 0-62 mph på cirka 4 sekunder. Den slutliga versionen kommer definitivt att ge ett brett spektrum av olika effektuttag och batterikapacitet.

Utgivningsdatum och pris

Testmulen på BMW iX5 2021 har många likheter med basmodellen X5. Enligt de senaste nyheterna kommer BMW att introducera iX5 mot slutet av året. Försäljningen är planerad att börja i början av 2021.

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 röst, im mittleren: 5 från 5)