Audi R8 2021: tekniska data, pris, släppdatum

Nya Audi R8 2021 , Vi har redan pratat om några av de sportliga innovationerna 2020 och med rätta sagt att de flesta av dem inte skulle gå vilse på racerbana. Bilen som kommer att ägnas åt dagens artikel är positionerad som en sportbil designad för dagliga resor. Vi kommer att prata om det nya modellåret för den nya Audi R8 2021, liksom de ryska priserna, som meddelade problemet för några dagar sedan.

Utseendet på den andra generationen av denna sportkupé har inte förändrats på ett revolutionerande sätt. Men ingenjörer från det västtyske samhället använder sig sällan till allvarliga designreformer och föredrar en evolutionär stilutveckling. Så och den här gången. Till exempel behåller den nya generationen av den nya Audi R8 2021 kroppens ursprungliga form.

Den berömda glidspoilern är också närvarande. Förändringarna åtföljdes av lätta men mycket effektiva slag. De nya optiska frontenheterna har bara fått LED-belysning. Belysningsmodulerna består av många olika element, var och en med en exakt definierad handlingsriktning.


Ny Audi R8 2021

Är inte berövade ljus och intellektuella fakulteter. De väljer självständigt belysningsläget, med fokus på ett antal faktorer – närvaron av ankommande fordon, rattens vinkel, belysningsnivån och andra. Den gamla “singelramen” -gallret är omgiven av starka luftinlopp. Förutom att kyla drivrutinen, förbättrar de fordonets dragning på vägen med hög hastighet. Volym på hjulbågarna har ökat avsevärt. Vi kommer inte att lämna ytterligare aerodynamiska nischer harmoniskt inskrivna i sidoytan utan att vara uppmärksamma.

Den bakre delen av “R8” har en kraftfull diffusor där två fyrkantiga avgasrör är monterade. Bilens storlek är jämförbar med storleken på andra modeller i sportklassen. Längden var 4420 mm, bredd – 1940 mm, höjd – 2650 mm. Axelavståndet var 2650 mm och avståndet mellan fordonet översteg inte 105 mm.


Det är dumt att leta efter brister i utformningen av den nya Audi R8 2021 sedan, och det är det inte. Sportkupéens inredning är perfekt. Föraren och den främre passageraren bredvid honom fick enormt utrymme. Tillverkaren har inte börjat organisera sina zoner beroende på vilken typ av tävlingscockpits som bibehåller den typiska utformningen av boendet. Klassiskt formade säten är idealiska för besättningsmedlemmar med antropometrisk data.

De är utrustade med ett stort antal olika elektroniska parametrar, dekorerade med värme och ventilation, och “spara” vid olika tider på året. Instrumentpanelen har gett upp mekaniska pekare och är nu en enorm skärm med hög upplösning som speglar virtuella skalor. Om så önskas kan de ersättas med resans geolokationsväg eller bilden från övervakningskameran. Rattens lilla storlek är extremt bekväm att köra under drift. Den är platt från botten till topp, något förtjockad i greppområdet och naturligtvis utrustad med en uppsättning mångsidiga sensorer.


Det kan inte finnas några klagomål på material som används i modellens inre. De är av utmärkt kvalitet, med en tydlig struktur och en otroligt elegant färgprestanda. Kabinens ergonomiska element är också på topp.

Som en anordning erbjuds kunden flera elektroniska hjälpsystem, ett två-zons luftkonditioneringssystem, adaptiv farthållare, flera sensorer, komplett elektrisk förberedelse, två parkeringssensorer och mycket mer. För ytterligare pengar kan du beställa en kombination av huvudelementen med skinnet “Fine Nappa” och installera sportstolar i form av hinkar.

✓ Du kan också kontrollera:

Ur teknisk synvinkel kommer nya Audi R8 2021 att kunna tillfredsställa de mest krävande förarna. Modellen har fått en uppdaterad plattform som är 30% sammansatt. Dessutom har konstruktörerna avsevärt utökat användningen av lätta aluminiumlegeringar. Som ett resultat förlorade bilens massa nästan 130 kg, nu högst ett och ett halvt ton. Tvärtom, kroppens torsionsstyvhet ökade med 40%. Upphängningen av “Magnetic Ride” -bilen är helt oberoende och elektroniskt kontrollerad. Den har ett strukturdiagram byggt på två tvärspakar. Bromsmekanismerna är baserade på keramiska skivor. Spelarmodellen är full.

Tekniska data för Audi R8 2021

Den nya Audi R8 2021- motoren är installerad bakifrån under en genomskinlig motorhuv. Tre typer av system används som aggregat:

  • 5,2 liter tiocylindrig V-motor. “FSI” -motorn kan utveckla 540 hk. De hundra kontrollerna som det sätter ihop på 3,5 sekunder med en topphastighet på 323 km / h och en bränsleförbrukning på högst 11,8 liter.
  • Den vidareutvecklade V10 “Plus” har en motor med samma volym, men utvecklar redan 610 krafter. Det kan accelerera till 100 km / h på bara 3,3 sekunder. Den här motorens avstängning är 330 km / h. “Gluttony” – 12,4 liter.
  • “E-tron” installation, bestående av två elmotorer med en total effekt på 231 hk. De drivs av ett dragbatteri med en effekt på 92 kW / h. Det är möjligt att återställa batteriladdningen på bara två timmar. Spendera samma cykel med en sportbil med en kapacitet på 450 kilometer. Accelerationsdynamiken för den elektriska “R8” är något sämre än för bensin “bröderna” – 3,9 sekunder till hundra. Den maximala accelerationen för modellen med denna typ av motor är 250 km / h.

Alla versioner av den uppdaterade nya Audi är utrustade med ett 7-stegs “S-Tronic” robothus med ett dubbel kopplingssystem. I grund och botten är det en klassisk “DSG” -robot som har förbättrats kraftigt.

Bilder på nya Audi R8 2021

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 röst, im mittleren: 5 från 5)